Sykkel ved krakk

Utsikten fra Undersrud

grusvei gul

12km 375 høydemeter

Denne turen handler først og fremst om to ting, oppoverbakker og utsikt. Belønningen etter an langoppoverbakke er nemlig fabelaktig utsikt, og det lover vi deg på denne turen. Vi har rangert turen som gul, men det er lett å gjøre denne turen mer anstrengende om du ønsker det.

Vi saler opp i Lier sentrum, og tar av opp mot Heggtoppen, og videre forbi Frogner kirke. Som nevnt innledningsvis så handler denne turen om oppoverbakker. Litt slakere blir det inn mot utfartsparkeringen ved Undersrud, før det igjen knekker til oppover etter bommen. Forbi bom nummer to og etter første sving begynner utsikten å manifestere seg ut til venstre. Vi fortsetter videre et par tre svinger til før det flater ut ved en snuplass/lomme. Her snur vi og triller ned til en av krakkene vi har sett oss ut på veien oppover. Hvis vi har tatt med noe godt å spise på så passer det ganske godt nå. Resten av turen handler om å trille tilbake til Lierbyen, så en overtrekks jakke kan være lurt. Om du har terrengsykkel så kan du hygge deg på de blåmerkede stiene nedover igjen. Det er også mulig å forlenge turen videre ut til Storsteinsfjell med en terrengsykkel.